مینیمالیسم در عکاسی
طرحها -نقاشي - صنايع دستي - صحافي و ...

آمار مطالب

کل مطالب : 455
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 81

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 43
باردید دیروز : 21
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 2407
بازدید سال : 14099
بازدید کلی : 199557

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماندالا و آدرس mandala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 2407
بازدید کل : 199557
تعداد مطالب : 455
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

 

دریافت کد آپلود سنتر

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : غلامرضا پهلواني
تاریخ : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397
نظرات

مینیمالیسم در عکاسی

Minimalism Dar Akasi 13

هنر مینیمال و به خصوص در شاخه ی عکاسی آن هنری است بسیار مغفول مانده و کمتر شناخته شده.

در این نوع عکاسی،ساده گرایی حرف اول را می زند عکاس تمام زواید و حواشی صحنه را حذف کرده و تمرکز خود را بر سوژه و ارتباط بین عناصر بصری به جا مانده در صحنه قرار میدهد و سعی می کند تا تمامی منویات و پیام خود را با همان یکی دو عنصر باقی مانده به بیننده انتقال دهد.

هنر مینیمال مانند رباعی در شعر و یا داستان کوتاه در ادبیات می باشد همچنین فیلم کوتاه در سینما را نیز پیش قراول مینیمالیست در هنر می توان نام برد. این هنر من را یاد وقتی می اندازد که می خواهیم راه سفر در پیش بگیریم در ابتدا هرچه به نظرمان می رسد در کوله بار خود می اندازیم ولی وقتی می خواهیم آنرا بلند کنیم می بینیم که از حد و توانمان خارج استريا، پس به بازنگری در داشته هایمان پرداخته و یک به یک از آن کم میکنیم تا نهایت امر می رسیم به دو سه وسیله مهم و حیاتی و بعد سبک بار سفر خود را آغاز می کنیم و لذت سفر را با سنگینی بارمان به تلخی نمی کشیم.

 

مینیمالیسم آغاز سفر است.

سفر سلامت

برای خواندن مطلب قبلی در این مورد اینجا را کلیک کنید.

 

حتما اصطلاح «Less is more» یا همان «کم تر، بیشتر است» را شنیده اید. مینیمالیسم حقیقتا هنر کمتر هاست. به عنوان فلسفه زندگی، مینیمالیست ها روی المان های ضروری زندگی تمرکز می کنند و چیز های غیر ضروری را کنار می گذارند. امروز مجموعه ای از عکس های عکاسی مینیمالیست (minimalist photography) را برای شما آماده کرده ایم، که در آن ها تمرکز بر روی یک المان کوچک کلیدی است و بقیه ترکیب بندی خالی است. حتما از تاثیرگذاری این عکس ها شگفت زده خواهید شد.

 

عبارت «هر چه ساده تر، قابل فهم تر» به یک دلیل مشهور شده است: چون واقعاً جواب می دهد. بله، گاهی اوقات پیچیدگی در ترکیب بندی اشیاء در یک عکس خوب است اما با ایجاد یک فضای تقریباً خالی، شما می توانید یک عکس قوی تر خلق کنید.

 

 چرا سادگی جواب می دهد؟

 

 

با حذف بی نظمی های موجود در عکس، افراد غیر ضروری و دیگر عوامل بی نظم کننده تصویر، شما تمام عوامل بالقوه را از بین برده و باعث می شوید که درک عکس برای بیننده ساده تر شده و راحت تر بفهمد که تمرکز اصلی شما در عکس چه چیز یا چه کسی بوده و همچنین شما می خواهید چه هدفی را در عکس بیان کنید.

 

 انتخاب سوژه

 

 

این که شما می خواهید مسائل را ساده و قابل درک نگه دارید دلیل بر کسل کنندگی عکس نیست. در واقع، با این تکنیک شما باید به سختی تلاش کنید تا خلاف آن را ثابت کرده و یک موضوع قوی پیدا کنید تا به تنهایی بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. این مسئله زمانی بیشتر آشکار می گردد که شما می خواهید از یک فضای بزرگ عکسبرداری کنید که موضوع اصلی در قسمت کوچکی از این کادر قرار دارد. همچنین به جای فکر کردن به این که چه چیزهایی را می توانید در کادر خود قرار دهید به این مسئله فکر کنید که چه چیز هایی را می توانید از عکس حذف کنید.

 

و اما ویژگی های عکاسی مینیمالیسم

1- توجه بیننده را به شدت جلب می‌کند: برای تاکید بر روی یک سوژه یا قسمت کوچکی از عکس، راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله کم کردن عمق میدان. اما هیچ کدام مثل از کادر حذف کردن نقاط دیگری که توجه بیننده را از سوژه‌ی اصلی پرت می‌کنند جواب نمی‌دهد.

 

2- این عکس‌ها از نظر تجاری حکم طلا را دارند: اگر اهل فروش عکس‌هایتان هستید بدانید که عکس‌های مینی‌مالیستی خیلی خریدار دارند. یکی از مهم‌ترین دلایلش این است که عکس‌های مینی‌مال فضای کافی برای افزودن متن تبلیغاتی را دارند.

 

3- عکاسی مینیمالیستی چالش‌برانگیز است: هر کسی می‌تواند یک دوربین بردارد و برای خودش فرت و فرت از این طرف و آن طرف عکس بگیرد. اما برخورد با یک منظره به نیت گرفتن یک عکس مینی‌مالیستی سخت‌تر است. باید محل درست را پیدا کنید، نقشه بکشید و درست زمان‌بندی کنید تا سوژه‌ی اصلی‌تان در جای مناسب قرار بگیرد. این چیزها حتی برای عکاسان باتجربه هم چالش‌برانگیزند.

 

 Minimalism Dar Akasi 01

Minimalism Dar Akasi 02

Minimalism Dar Akasi 03

Minimalism Dar Akasi 04

Minimalism Dar Akasi 05

Minimalism Dar Akasi 06

Minimalism Dar Akasi 07

Minimalism Dar Akasi 08

Minimalism Dar Akasi 09

Minimalism Dar Akasi 10

Minimalism Dar Akasi 11

Minimalism Dar Akasi 12

Minimalism Dar Akasi 14 

تهیه شدهدر:

پژوهشگاه کلام زندهپژوهشکده پژوهش هنر



تعداد بازدید از این مطلب: 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود